top of page

Veelgestelde vragen

FAQ 1 -  Help, mijn huurtijd verloopt binnenkort en ik ben nog niet klaar?

Rustig blijven, we houden namelijk steeds rekening met 2 weken tussentijd vooraleer je set naar de volgende huurder gaat. Je geeft een seintje minstens 3 dagen voor je einddatum om je huurtijd te verlengen. Je kan ook steeds tijdens het huren beslissen om nog gebruik te maken van de afbraak- en sorteeroptie. Ook hier geef je een seintje minstens 3 dagen voor het einde van je huurtijd.

FAQ 2 - Moet ik echt de volledige set afbreken en sorteren?

Vind je afbreken en/of sorteren vervelend? Geen probleem. Bij Click my Brick kan je tijdens je online reservatie kiezen voor de afbraak- en sorteeroptie. Op die manier kan je ten volle genieten van je bouwervaring zonder achteraf nog alles te moeten afbreken en sorteren. Op onze website vind je alle informatie en tarieven op de pagina van de betreffende set. Je kan hier ook nog voor kiezen tijdens je huurtijd. Wil je enkel afbreken zonder te sorteren? Ook dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op voor meer info.

FAQ 3 - Hoelang duurt het om een set te bouwen?

Veel hangt af van de manier waarop je jouw set bouwt. Wil je extra zoekwerk besparen tijdens het bouwen, sorteer dan nog verder op bijvoorbeeld de grootte van de stenen.

  • Hou rekening met ongeveer 3u à 5u per 1.000 stenen effectieve bouwtijd.
    ​

  • Afbreken en sorteren neemt al gauw 1,5u per 1.000 stenen in beslag.

FAQ 4 - Kan ik de bouwinstructies op papier krijgen?

Gebruikssporen op de flinterdunne blaadjes van de bouwinstructies zijn onvermijdelijk. Om geen vod te moeten meegeven met je set, hebben we beslist om enkel te werken met de digitaal beschikbare handleidingen. De handleidingen zijn beschikbaar op de officiële Lego-website. De link kan je vinden op onze website bij het artikel of via de QR-code in de doos. Wil je echter toch een papieren handleiding, neem gerust contact op en dan bekijken we of er eventueel met een waarborg kan worden gewerkt.

FAQ 5 -  Wat moet ik doen als er een steentje ontbreekt of beschadigd is?

  • Stel je dit vast bij ontvangst van je set, neem dan onmiddellijk met ons contact op.

  • Ben je zelf een steentje kwijt geraakt, of heb je iets beschadigd. Geen paniek, neem onmiddellijk met ons contact op en we zoeken samen naar een oplossing. Indien het gaat om kleine standaard stukjes, kunnen we dit bijna altijd kosteloos vervangen.

FAQ 6 - Kan ik ook gebouwde sets huren?

Wil je graag een reeds gebouwde set tentoonstellen of wil je graag spelen met een van onze sets zonder de set te moeten bouwen? Ook hiervoor kan je terecht bij Click my Brick. Neem met ons contact op voor meer info.

FAQ 7 - Mag ik de set ook doorgeven aan iemand anders?

  • Het is niet toegelaten om de set door te geven aan iemand anders buiten je gezin.

  • Wil je toch iemand een plezier doen, maak dan gebruik van de ‘Click my Brick – waardebon’.

FAQ 8 - Hoe gaat Click my Brick om met hygiëne?

Onze sets worden op regelmatige basis gewassen in de wasmachine. Om die reden kan het zijn dat sommige steentjes een elkaar kleven en kleine 1x1 steentjes onder de studs van groteren stenen verstopt kunnen zitten.

FAQ 9 - Hoe gaat de betaling in zijn werk?

  • De betaling gebeurt contant bij de afhaling van je set. Achteraf betalen is jammer genoeg niet mogelijk.

  • De betaling dient bij voorkeur te gebeuren met Payconiq. Indien dit niet mogelijk is, wordt ook cash aanvaard. Ook de waarborg wordt bij de afhaling van je set betaald.

  • Heb je jouw huurtijd verlengd of heb je tijdens je bouwtijd gekozen voor de afbraak- en sorteeroptie, dan wordt dit bij het terugbrengen van je set onmiddellijk betaald.

  • De waarborg wordt binnen de 14 dagen terug gestort.

FAQ 10 - Waarom duurt het 14 dagen voor ik mijn waarborg terug krijg?

Click my Brick is naast mijn vaste job, een leuke hobby. Ik ben papa van 2 kinderen, die voor mij op de eerste plaats komen. Het controleren van je set kan dus niet altijd onmiddellijk worden uitgevoerd. Je mag er echter wel op rekenen, als je jouw set in oorspronkelijke staat hebt terug gebracht, dat jouw waarborg binnen de 14 dagen terug op jouw rekening zal staan.

bottom of page